Det är inte lätt att få tiden att räcka till i vissa perioder på året. Maj och december är de månaderna som bara försvinner i kalendern. Det är alltid full rulle under dessa perioder. Det är då det gäller att prioritera för att inte livet ska bli stressigt. Tusen gånger lättare sagt än gjort. Att uppdatera en blogg är något som kommer långt ner på min priolista. Därav ett långt uppehåll.

Idag är det söndag och jag är inne i en hektisk jobbperiod. Förskola på veckodagarna kombinerat med Ica på helgen. Ibland undrar jag hur jag tänker när jag tackar ja till saker och ting. Fast när jag blir personligt uppringd på mobilen och de erbjuder jobb är det helt omöjligt att säga nej. Det är så smickrande och jag blir så glad att de vill ha just mig! Det blir självklart en slags press att göra ett bra jobb när man tackat ja men de är det värt. På gymnasiet skrev vi alla prov och när det gick bra fick man en egoboost och en kick av energi som inte finns i livet just nu. Då måste man passa på att suga åt sig alla cred som kommer till en.

Mellan allt jobb har jag hälsat på mina fantastiskt duktiga läkarstudenter Johanna och Emelie i Linköping. Är så imponerad över er! Tränat en del samt varit på ett fint och välfyllt julbord i Vadstena med familjen. Mycket vilt stod på menyn såsom torkat vildsvin, rökt hjort, rökt rådjur samt de traditionella karotterna. Riktigt gott! En försmak till julen.

Det som ändå ska prägla min tillvaro i december är att verkligen tvinga mig själv att inte stressa. Planera inte in mer än vad förnuftet säger, julmysa, baka massa gott och umgås med nära och kära samt ett och annat träningspass. Nu är Ernst julbröd klart i ugnen. Ha de, haj

Kommentera

Publiceras ej