Efter sex veckor på resande fot har jag äntligen landat i Sveriges höstmörker. Aldrig tidigare har kylan och den grå atmosfären varit så tydlig som nu. Eftersom jag aldrig varit på semester vid denna tidpunkt tidigare är det inte så konstigt, då jag inte har haft något att jämföra med. Jag kan bara konstatera att värmen och solen har en stark positiv inverkan på hela kroppen. D-vitaminförråden är påfyllda till max.
 
I två dagar har jag bara varit hemma och myst. Tänt ljus, tvättat upp alla svettiga och saltiga kläder, druckit te med honung samt försökt landa mentalt. Mamma lovade att hålla liv i min lilla bebis i kylen, surdegen, när jag var borta. Hon har skött sig utomordentligt såg jag då jag matade den igår. Fina små bubblor syntes på ytan, precis som det ska vara. 
 
Nu är det dock åter til det gamla vanliga som gäller. Icajobbet väntar på mig idag och resten av veckan. Ska bli spännande att komma tillbaka och  träffa alla goa kollegor samt kunder som jag inte sett på ett bra tag nu. 

1 kommentarer

Svealinnea

21 Nov 2014 14:39

Du missade o skriva att vi setts ;)

Svar: Åh förlåt mig! Ska inte glömma detta i fortsättningen ;)
elindolk.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej